دستور پخت کیک خیس پف دار در فر و تابه و توستر

طرز تهیه کیک خیس

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

کیک خیس شکلاتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید این کیک را خیلی راحت برای مهمانی ها خود تهیه کنید و از طعم بی نظیر این کیک لذت ببرید. کیک خیس شکلاتی را می توانید با فر و بدون فر آماده کنید و اگر فر ندارید حتما این کیک را داخل تابه دو طرفه ریخته و روی گاز آن را تهیه کنید. اگر دوست دارید یک کیک خیس خوشمزه با تمام نکات و فوت و فن ها یاد بگیرید حتما این پست را دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک خیس

تخم مرغ 4 عدد
آرد سفید 2 لیوان
شیر 1 لیوان
شکر 1 لیوان
پودر کاکائو 3 ق غذا خوری
روغن مایع 1/2 پیمانه
بیکینگ پودر 2 ق مربا خوری
وانیل 1/2 ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی

شیر 1.5 لیوان
شکر 1 لیوان سر خر خالی
روغن مایع 1/2 لیوان
پودر کاکائو 3 ق غذا خوری
شکلات تخته ای 100 گرم

طرز تهیه کیک خیس شکلات

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد با کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای 180 درجه روشن کنید و برای پخت بدون فر نیز باید تابه را روی شعله پخش کن برای 15 دقیقه قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

ابتدا باید تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل با دور تند همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و بعد روغن را اضافه کنید و هم بزنید و در ادامه شیر را نیز اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کیک

در ادامه برای پخت کیک باید آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک ابتدا هم بزنید و بعد با دور کند همزن برای 20 ثانیه هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد در قالب مورد نظر ریخته و در فر قرار دهید و برای 45 دقیقه زمان دهید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید داخل تابه دو طرف ریخته و روی تابه دمکنی قرار دهید یا واشر دور تابه را بردارید و برای 50 دقیقه بگذارید تا پخته شود و با خلال دندان چک کنید و اگر پخته بود از فر خارج کنید.

مرحله چهارم: تهیه کیک خیس

برای تهیه سس مخصوص همه مواد گفته شده ب غیر از شکلات را باهم داخل یک قابلمه مخلوط کنید و روی گاز قرار دهید تا شکر ذوب شود و بعد شکلات را خرد کنید و به مواد اضافه کنید هم بزنید تا ذوب شود. کیک  را از قالب خارج کنید و مجدد داخل قالب قرار دهید و با کمک سیخ چوبی سوراخ کنید و حالا باید از سس تهیه شده را با کمک ملاقه روی کیک بریزید و همه سس را روی آن بریزید و تزیین کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک خیس

  1. 30 دقیقه اول اصلا نباید درب فر یا تابه را باز کنید.
  2. سس و کیک زمانی که بهم اضافه می شوند باید ولرم باشند.
  3. بهتر است کیک را برای 1 ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید.
  4. تابه را کاملا با کره چرب کنید مواد کیک را بریزید.
  5. برای پخت در توستر دما را روی 160 تنظیم کنید.

 

آخرین بروز رسانی در: 10 ژوئن 2023